Betingelser

Samhandelsbetingelser:

Dag til dag levering:
Lagerførte varer tilstræber vi at levere dagen efter bestilling.
Bemærk ordren skal være afgivet inden kl. 10.00.
Øvrige varer og specielt fremskaffede varer normalt inden for 3-5 arbejdsdage.

Brev og pakkeforsendelse sendes med GLS eller fragtmand.
Der kan vælges pakkeshop, eller pakke til erhverv, som stilles uden ansvar, op til 20 kg.

Hvis du køber for 1999 kr. eller mere så vil du automatisk få fri fragt, med mindre du har købt enten et tungt eller langt produkt, som du vil få oplyst i kassen.

Tunge varer som kemi, poolpakker og AFM glas,  sendes med fragtmand.
For specielt fremskaffede varer aftales betingelserne individuelt.
Fragtpriser er efter GLS’s og fragtmanden’s priser.

Der er også mulighed for at afhente fra vores lager, ved forud aftalt tidspunkt.

Se også returret på specielt fremskaffede varer.


Betalingsbetingelser:
Alle priser er inklusiv moms og angivet i DKK.
Betaling kan foretages med Dankort, Visa/Mastercard samt Mobilepay.
Forbehold tages for: Trykfejl, prisændringer, udgåede varer og leverancesvigt fra trediepart.
Beløbet debiteres, når varen afsendes.

Vi overholder EU’s betalingskrav

Der er kommet nye EU-lovkrav som betyder at du fremadrettet skal godkende dine kortbetalinger på nettet enten med

  • NemID nøgleviser eller NemID-app
  • Personlig sms kode, som også kører via dit nemID.

Du skal dog være opmærksom på at vælger du at bruge NEM-ID så skal du bruge Nøgleapp eller Nøgleviser – papkort kan ikke anvendes.

Hvorfor er to-faktor-godkendelse nødvendigt?

To-faktor-godkendelse er et ekstra lag af sikkerhed til dig, når du bruger dit betalingskort online. Det giver større sikkerhed for dig, og det har til hensigt at mindske risikoen for misbrug og svindel. Vi ved godt betalingen bliver lidt mere omstændigt, men det er for alles sikkerhed.

Den nye sikkerhed hedder 3D secure og omfatter

  • Dankort Secured by Nets
  • Visa Secure
  • MasterCard Identity check

Det er din bank, som står for sikkerheden på korter og det kan være forskellig fra bank til bank hvordan det nye sikkerhedssystem ser ud.

Bekræftelse via NemID

Godkender du købet via NemID, bliver du bedt om at indtaste dit NemID brugernavn og din adgangskode. Bagefter skal du indtaste en kode fra din NemID nøgleviser eller bruge din NemID-app. Du kan desværre ikke bruge dit papkort længere. Hvis du ikke ved hvordan du skal installere eller opsætte den NemID-app på din mobil telefon, så kan du hente hjælp her

Installere NemID-app (Nøgleapp) 

Sådan opsætter du din NemID-app 

Du skal bare være opmærksom på at hvis du skal installere NemID-appen, så vi der gå en time inden den kan anvendes

Bekræftelse via sms

Godkender du købet via sms, modtager du en sikkerhedskode via sms, som du skal indtaste sammen med dit personlige kodeord. Du får en ny engangskode, hver gang du handler online. Skal du bekræfte købet via sms, så skal du have knyttet dit betalingskort til dit mobilnummer.

Vi anbefaler at du altid tjekker beløbet og om virksomheden stemmer med de oplysninger du har, før du gennemfører betalingen. Så undgår du at blive snydt.

Har du ikke tilknyttet dit betalingskort til et mobilnummer ?

Så læs hvordan du gør det her: Sådan knytter du dit betalingskort til et mobilnummer


Bestilling
:
Varerne kan bestilles online døgnet rundt.
Passion spa og Albixon poolcover bedes 50% forudbetaling senest 14 dage før levering/afsendelse fra leverandøren.

Fortrolighedspolitik:
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet.
Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion.
Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse

Returret/Fortrydelsesret
Ønskes en vare returneret til Solbadet, beder vi om en opringning først for at aftale nærmere.
Du har som forbruger 14 dage til at meddele Solbadet at de fortryder købet og herefter du 14 dage til at sende varen retur. Se regler for speciel produkter og Passion spa længere nede.

Du kan fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, der er ikke krav om ubrudt emballage.
En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
Hvis varen er brugt, laver Solbadet en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.
Hvis muligt ønskes returvarer sendt i original emballage. Fragt i forbindelse med returnering afholdes af kunden.

Returret/fortrydelsesret ved special tilbud og special fremskaffede varer  
Har du fået et special tilbud eller fået fremskaffet en speciel vare, så tages denne/disse varer ikke retur uden der forlægger en aftale, når ordren først er godkendt af kunden. Specielt fremskaffede varer tages sjældent retur.

Returret/fortrydelsesret på Passion Spa & Albixon Poolcover
I tilfælde af du fortryder dit køb af en Passion Spa eller Albixon Poolcover, så skal du kontakte Solbadet hurtigst muligt. Er din ordre allerede blevet hentet hjem fra vores leverandører, så bliver der modregnet 8000 kr. inkl. moms i det beløb, som bliver returneret til dig. Dette skyldes at vores Passion Spa & Albixon Poolcover produkter bliver hentet hjem fra Holland eller Tjekkiet på bestilling.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på solbadet.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved garantisager skal varen sendes til vores værksted for reparation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du
reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være
rettidig.

Varen sendes til:
Solbadet ApS
Industriparken 4
6500 Vojens
Tlf 40 38 33 45
Mail frank@solbadet.dk
CVR: 38068881

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Læs mere på: Nedenstående link kan give dig svar – du måtte have.
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/nettjek/

Cookies:
Solbadet anvender cookies – ligesom næsten alle andre webshops på internettet. Cooies er nødvendigt for at vi kan vide, hvordan hjemmesiden overordnet anvendes, dvs. hvilke brugstendenser der er, så vi kan forbedre kvaliteten af hjemmesiden og gøre den lettere at anvende. Den type sporing er ikke personlig, så vi kan i den forbindelse ikke se dit navn eller hvad du personligt har kigget på. Desuden bruges cookies bl.a. til at styre, hvad du har lagt i indkøbskurven og til at holde styr på dine kontaktinformationer, hvis du selv vælger at logge ind. Så du fx kan klikke dig ind på nogle forskellige produkter og efterfølgende klikke dig tilbage til indkøbskurven uden at behøve at indtaste alle dine kontakt oplysninger forfra.

På Solbadet anvender vi både første og tredje grads cookie, for at give dig en række funktioner, bl.a. med sociale medier. Du kan indstille hvilke cookies vi indhenter fra dig, første gang du besøger vores hjemmeside. Du kan altid slette din cookies igennem din browseren hvis du skulle fortryde.